Wednesday, February 13, 2008

Marilah Mari Pergi Mengundi

Bahang pilihan raya sudah mula terasa. Seluruh rakyat Malaysia sudah mula membicarakannya sejak sebulan dua yang lalu. Kini, ia lebih hangat diperkatakan, lebih-lebih lagi apabila kedengaran khabar-khabar angin bahawa Pilihan Raya Umum Malaysia akan berlangsung dalam masa yang terdekat.
.
Bukan setakat di kedai-kedai kopi, di pejabat-pejabat mahupun di stesen-stesen bas, malah di rumahku sendiri, ahli keluarga sibuk membicarakan akan perkara ini. Menyusun strategi agaknya. Hehe.
.
Ada juga pihak yang mula membuat andaian awal, parti manakah yang akan memenangi kerusi ADUN dan Parlimen secara majoriti, khususnya di negeri Sabah ini. Parti-parti komponen Barisan Nasional kah? Parti Keadilan Rakyat kah? PAS kah? Parti-parti pembangkang yang lain kah?
.
Pada kali ini, aku ingin mengajak anda semua membuat andaian awal tentang parti manakah yang akan memenangi pilihan raya untuk Negeri Sabah. Siapakah yang patut menang? Dan, jika anda mahu, anda boleh menitipkan komen pada ruangan di bawah, mengapa parti yang anda pilih patut menang.
.
Inilah peluang untuk anda dari negeri-negeri lain, negara-negara lain membuang undi untuk Negeri Sabah. Hehe. ..
.
Marilah mari, kita mengundi...
.
Peti Undi Puteri Ezza

Parti manakah yang akan memenangi Pilihan Raya Umum Malaysia (Negeri Sabah) 2008?
Parti-parti Komponen Barisan Nasional
Parti Keadilan Rakyat
Parti Islam SeMalaysia
Parti-parti pembangkang yang lain
Sukar untuk diduga
Results

.

Lima (5) Orang Ahli Dewan Undangan Negeri dan Ahli Parlimen yang sedia ada di Negeri Sabah yang diharap akan kekal bertanding dalam Pilihan Raya Umum 2008:

  1. YB Datuk Seri Salleh Tun Said Keruak
  2. YB Haji Mohd. Ariffin Mohd. Arif
  3. YB Datuk (Datu) Amir Kahar Tun Datu Mustapha
  4. YB Datuk Seri Panglima Jospeh Pairin Kitingan
  5. YB Datuk Liew Yun Fah

No comments: